Ragna Londoz | BodyMind Academy
cookie set
x

Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze privacy policy.

Meer info Akkoord

Ragna Londoz

Coördinatie BMA Experience

Ragna Londoz is coördinator van de BMA Experience

Na mijn opleiding en specialisatiestage aan de KU Leuven merkte ik al snel dat mijn honger naar meer kennis er nog steeds was. Ik begon dan ook dadelijk aan de opleiding kritische ontwikkelingsbegeleiding en werkte 3 jaar met kinderen in het MPI St Gerardus ( Diepenbeek). Nadien combineerde ik een aantal jaren een functie als kinesiste in het buitengewoon onderwijs met een zelfstandige praktijk. Sinds 1997 werk ik voltijds in mijn eigen praktijk.

In 1999 kwam ik per toeval in contact met de fasciatherapie. Vanaf dag één was ik erg onder de indruk van hetgeen ik te horen kreeg. Ik leerde kijken, denken en redeneren vanuit een ander kader. Tijdens de opleiding ontdekte ik, tot mijn grote verrassing, veel ‘logische’ en duidelijke, anatomisch verklaarbare, antwoorden op bepaalde problemen waarmee ik soms geconfronteerd werd in mijn praktijk.

Ik werk vandaag nog steeds graag en veel met kinderen en jong volwassenen, liefst zoveel mogelijk transdisciplinair. Vanuit mijn ervaring kan ik oprecht zeggen dat we met de principes uit de SPP en fasciatherapie zeer goed voorbereidend en ondersteunend werk kunnen doen voor onze jongeren. Dit niet enkel voor de kinderen met een motorische achterstand maar vooral ook bij diegenen die kampen met problemen als gevolg van stress, faalangst, hoogsensitiviteit, hoogbegaafdheid, … Deze jongeren kunnen we helpen ‘hun’ kader te creëren vertrekkende vanuit hun eigen lichaam. De fasciatherapie biedt immers een ‘veilige ingang’ voor velen en kan een verbindende brug vormen tussen andere therapieën.

Omdat ik dikwijls merk dat de kinderen zelf en/of hun begeleiders nog niet veel kennis hebben van de enorme invloed die onze lichamelijk toestand heeft op ons geestelijk welzijn, wil ik mij graag engageren om deze kennis te delen.

Ik coördineer dan ook met veel plezier, samen met mijn collega’s, workshops, seminaries en/of opleidingen die inzichten en tools bevatten voor zowel volwassenen die kinderen begeleiden (leerkrachten, therapeuten,…) als voor de jongeren zelf zodat ze begrijpen waarom soms dingen fout gaan en wat ze hieraan kunnen doen. Ik ben er van overtuigd dat we door samen te werken en kennis te delen veel problemen kunnen verlichten, oplossen en zelfs voorkomen.

Ragna Londoz

Ik werk vandaag nog steeds graag en veel met kinderen en jong volwassenen, liefst zoveel mogelijk transdisciplinair.

Ragna Londoz